Informația Bucureștiului - 26.11.1964:
"Sâmbătă 28 noiembrie, ora 18, va avea loc la Magazinul Muzica din Calea
Victoriei nr. 41 o întâlnire cu cântăreața Margareta Pâslaru cu ocazia lansării
a doua noi discuri ale sale: EDC 497 cuprinzând patru melodii de muzica ușoară
prezentate la Festivalul de la Mamaia și EPC 487 pe care sunt imprimate patru
melodii de muzică populară românească"
Margareta Pâslaru
- Interviu Graiul Maramureșului 2 iunie 2007: “În cadrul repetițiilor cu piesa “Opera de trei
parale”, unde eu cântam melodiile în stil “Brechtian”, așa cum mă îndruma
regizorul Liviu Ciulei, am avut ocazia s-o întâlnesc pe Maria Tanase, și ea
distribuită în piesă. Într-o zi, mi-a spus în felul ei unic: “Ascultă, fă…tu
trebuie sa cânți muzică populară. Ascultă-mă pe mine, că-s vulpe bătrână…”. Și
am început să cânt. N-a existat apoi turneu, mai ales in străinătate, în care
să nu cânt folclor. Pentru mine este o datorie de onoare să reprezint țara prin
tot ce este mai valoros, mai original, izvorul și esența muzicii românești,
folclorul nostru.”
Eugen Florescu – Scânteia tineretului 2 iunie
1964: "Surprinzător
de bună ni s-a părut, de pildă, Margareta Pâslaru în rolul interpretei de
muzică populară. Tânăra solistă are un timbru adecvat melodiilor interpretate,
dovedind certe calități într-un gen dificil, încercat acum, după câte știm,
pentru prima dată. După spectacolul de duminică, avem chiar încrederea că,
evitând unele excese de mișcare, Margareta Pâslaru are suficiente posibilități
de a deveni și în acest gen al artei interpretative un nume de valoare."
MARIA TITUS – Informația Bucureștiului 2 iunie
1964: "Capsa" muzicală a fost fără doar și poate
debutul Margaretei Pâslaru în postura de cântăreață de muzică populară
românească."
ADINA DARIAN – CINEMA octombrie 1966: "În
prezent, Margareta Pâslaru are imprimate 60 de melodii și deține recordul
vânzării de discuri la muzica ușoară. RECENT ÎNSĂ ȘI-A BĂTUT PROPRIUL EI RECORD
CU DISCUL DE MUZICĂ POPULARĂ."
MORNING STAR, London, 1974: "Margareta Paslaru,
star of stage, screen and TV, dressed in a peasant scarf and apron, sings two
groups of folk songs in a voluptuous Dietrich-like voice."
EVENING NEWS - LONDON, 1974: "And let me not
forget Margareta Paslaru, a little Romanian, who sings deep down in her boots,
like Juliette Greco. She is a joy."
John Percival - SOUTH LONDON ADVERTISER: "Romanian Dance
Company at Queen Elizabeth Hall": "…The only named soloist is
Margareta Paslaru, who combines an exceptionally deep contralto voice with a
coquettish appearance and manner."
INFORMAȚIA BUCUREȘTIULUI - 13 august 1974: "Nu putem trece peste
faptul că, la reușita spectacolului a contribuit substanțial micro recitalul
(tot folcloric, firește ) al Margaretei Pâslaru, despre care ziarul londonez
" "Morning Star", din 18 iulie scria :…"cântă cu o voce
voluptoasă, asemănătoare celei a Marlenei Dietrich."
FACLA – Tel Aviv –1977: "În
"Blestemul " vocea de infinite posibilități a Margaretei, pe fundalul
agreabilei sale prezente scenice aduce puternic, emoționant, imaginea celei
care a fost Maria Tănase."
TOP – PANORAMA: "Margareta Paslaru reapare pe scena dupa o
lunga absenta. Ea canta timp de trei saptamani (15 iulie - 5 august) la Royal
Festival Hall din Londra, ca solista de muzica populara a ansamblului "
Doina Bucurestiului "
P. SIMIONESCU: "Așa de pildă, a fost excelentul număr
folcloric al Margaretei Pâslaru, care, aproape la fiecare apariție, se
străduiește să aducă spectatorilor măcar un element interpretativ nou."
Elly Roman: "Neașteptata interpretă a intonațiilor noastre
folclorice, actrița de film cu posibilități multiple, actrița de teatru cu o
prezentă scenică remarcabilă și, mai ales , cantăreața..".
New York - Knitting Factory - January 1999 - Romanian sensation Margareta Paslaru to
performe with Matt Darriau's Paradox Trio Tuesday, January 26, Old Office, 8
& 9:30
Jurnalul Național/2006/Autor Cătălina Iancu (Extras)
În timpul repetițiilor la "Opera
de trei parale", Pâslărița a primit un sfat de milioane. Maria Tănase,
care juca în aceeași piesă și urma să interpreteze rolul lui Jeny Spelunca, a
ascultat-o pe Margareta, care cânta melodiile în stil brechtian, așa cum îi
indicase regizorul Liviu Ciulei. Maria Tănase a privit-o lung, apoi i-a spus în
stilul său caracteristic: "Asculta, fă! Tu trebuie să cânți muzică
populară. Ascultă-mă pe mine, că-s vulpe bătrână. "
OMAGIU. Maria Tănase
însă s-a stins din viață înainte de-a apuca să interpreteze rolul lui Jeny.
Într-un spectacol, Margareta i-a dedicat regretatei artiste, care era idolul
ei, un bocet interpretat A capella, ca un omagiu adus celei care a îndemnat-o
să interpreteze melodii din folclor. Presa vremii îi dedică articole întregi,
notând că apariția Margaretei Pâslaru în postura de interpretă de muzică
populară este surprinzător de bună. "Tânăra solistă are un timbru adecvat
melodiilor interpretate, dovedind certe calităti într-un gen dificil, încercat
acum, pentru prima data", scria Eugen Florescu.
Într-un spectacol, Margareta a apărut
costumată în Angela Moldovan! Imbrăcată în catrință, a interpretat cu mult umor
cateva bucăti populare. Succesul ei imens i-a "obligat" pe cei de la
Electrecord să-i scoata un nou disc, numai cu melodii populare: "Sunt
oșancă, bine-mi pare", "Bade, pălărie nouă", "Supărat
badea-i de-aseară", "S-ar găti badea de nunta" sunt doar câteva
dintre piesele dragi inimii ei. Margareta deținea recordul la vânzări de
discuri de muzică ușoară. Însă cu muzica populară a rupt gura târgului!
"Recent însă și-a bătut propriul ei record cu discul de muzica
populară", scria în 1966 revista Cinema.
OȘANCĂ DE BUCUREȘTI. Margareta
cântă sub bagheta dirijorilor Nicușor Predescu, Victor Predescu, Ion Budișteanu
de săreau spectatorii de pe scaune. Era invitată de diferite ansambluri
folclorice. La fiecare apariție venea cu ceva special, cu elemente
interpretative noi. A cântat la Royal Festival Hall din Londra, ca solistă de
muzică populară a ansamblului "Doina Bucureștiului". A avut-o colegă
de scenă în Italia pe Sofia Vicoveanca, pe Irina Loghin în Israel, pe Benone
Sinulescu în Danemarca, Finlanda, Suedia și Norvegia. Astfel, melodiile
folclorice au devenit nelipsite din repertoriul Margaretei și marcau finalul
apoteotic al recitalurilor sale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.