Margareta Paslaru

Margareta Paslaru

duminică, 14 iunie 2015

Margareta Pâslaru, anii 60


Edmond Deda: „(...) Margareta Pâslaru s-a impus în viața muzicii ușoare românesti, printr-un stil personal de interpretare, la crearea căruia au contribuit calitățile de timbru și inflexiuni ale vocii sale dar, mai cu seama, talentul ei actoricesc înăscut, de unde rezultă grija deosebită pe care solista o arată față de interpretare. Margareta Pâslaru a știut - intuitiv - creeze un stil atât de original, încat mulți dintre interpreții noștri apăruti ulterior au fost tentați o imite (...).” - Parada muzicii ușoare românești 1968.

Elly Roman - compozitor: "Izbucniri neașteptate ale unor răzvrătiri vocale nemaiauzite până atunci, dădeau din capul locului o amprentă cu totul personală tuturor interpretarilor noii cântărețe și parcă prezenței vuietului mării i se adăugau hăurile munților, pădurilor, câmpiilor noastre - toate găsindu-și ecoul în această micuță păpușică modestă și sârguitoare.(...) Pe parcursul acestor zece ani de muncă și-a agătat pe rochițele ei, de multe ori năstrusnice, decorațiile multor succese, dovedindu-se astfel multilateralitatea, atunci când este determinată de talent, și este practicată cu discernamant, ajută menținerii în timp și în atenția publicului a artistului autentic. (...) Un sincer "Bravo Margareta" pentru interpretarea cântecului meu «Nu mai plange, baby»". Coperta EEDD 1217 Electrecord 1968.

Anii '60 cu Margareta Pâslaru cântăreață, actriță de teatru și film, interpretă de muzică populară

Sursa:


1960 TV "Trenul melodiilor" regia Valeriu Lazarov


În anii '60 Margareta Paslaru și-a deschis drumul 'pâslăresc' al diversității artistice.

Doamnă Margareta Pâslaru, ați revolutionat muzica ușoară românească, deschizând calea multor artiști. Genul și vocea inconfundabile continuă încânte și astăzi generații mai noi sau mai vechi. Vă mulțumim existați. - Florence Bedreaga - Agerpress 2008


1958 - Debut la Casa de Cultură acompaniată de Paul Ghențăr;

1959 - Prima transmisie televizată de la Casa de Cultură realizată de Vlad Bîtcă si Ileana 
           Pop;

1959 - Radio, prima înregistrare “Chemarea marii' de George Grigoriu;

1960 - TVR, prima emisiune in studio canta “Piccolissima serenata”;

1960 - Prima copertă la revista “Flacara” Foto Aurel Mihailopol;

1960 - Prima înregistrare la Electrecord, tot “Chemarea mării”;

1960 - Radio -prima emisiune în direct “Satira și Umorul' cu Ion Vova, piesa "Nu știu" de 
           Nicolae Kirculescu;

1961 - Discul de ebonită “Chemarea mării” de George Grigoriu bate recordul vânzărilor 
           26.000 de unități;

1961 - Margareta, studentă la Facultatea de Drept;

1962 - Margareta pozează sculptorului Corneliu Medrea, bust cap de expresie;

1962 - Liviu Ciulei o alege in rolul Polly “Opera de 3 parale” B.Brecht alături de Maria Tănase, Toma Caragiu, Rodica Tapalagă;

1963 - Vinde 300.000 de discuri și în 1964 în țările socialiste (scrie presa din DDR ș
           Ungaria)
1963 - Inaugurează Festivalul Mamaia - “Cum e oare?” de F.Bogardo participa în 8 ediții cu
           36 de piese oferite de 19 compozitori;

1964 - Debutează în muzica populară la sfatul Mariei Tănase;

1964 - Premiera “Opera de 3 parale” urmată de 400 reprezentații;

1965 - Filmează în cooproducția “TUNELUL” la Buftea si Studiourile Mosfilm;

1966- Diploma debut în cinematografie -rolul Iulia-Fest.Pelicanul de Aur;

1966 - Lucian Bratu o alege pentru 'Un film cu o fată fermecătoare' cu Ștefan Iordache, 
           Marin Moraru, Emmerich Schaffer, Cornel Coman;

1967 - Primul loc - muzica ușoară Ancheta “Flacara” și în anii 68, 69;

1967 - Teatru radiofonic “Care din doi” de Radu Stănescu;

1967 - Gala Internaționala a Muzicii Ușoare Maghiare - prima sa compoziție muzică și text 
           “Nu cred în șoapte”;

1967 - Varadero, Cuba, Festival Internațional; adaptează în spaniolă textul “Ale tale” duet cu
           Dan Spătaru scris de Aurel Manolache;

1967 - Cezar Grigoriu o alege în filmul "Împușcături pe portativ" cu Cornel Fugaru, Nae 
           Roman, Ileana Iliescu;
1968 - Inaugurează Fest. “Cerbul de Aur” primeste Mențiunea juriului Internațional pentru 
           “Acesta e cantecul meu” Charles Chaplin, adaptează textul;

1968 - Belgrad - Gala Microfonul de Aur alături de Antoine;

1968 - Sopot - Festival Internațional premiul III, adaptează textul “Viva Maria”;

1968 - Primul recital “One Woman Show” - 10 ani de activitate – la vârsta de 25 de ani (fără
           invitați pe scenă) orch. Rolf Albricht, 23 de piese, la Casa Centrală a Armatei;

1968 - Discul de Aur Electrecord -pentru vânzări constante;

1969 - Trofeul MIDEM la Cannes “Discul de Marmura” - Franța, alături de Mireille Mathieu,
           Dalida, Adriano Celentano, Amalia Rodriguez, James Last, etc;

1969 - Recital Extraordinar la Cerbul de Aur” Festival Internațional - 12 piese acompaniată 
           de trupa Rolf Albriht;

1969 - Canada - spectacole Dec.- Ian. 1970 când va compune "TIMPUL";

Alte compozitii proprii: “Țigara”, “A nimănui sunt”, “Anotimpurile dragostei”, “Avioane de hârtie”,Bătrânul comisionar”, “Ceasul vrăjitor”, “Cheia fericirii”, “Te-am strigat”, “Cu haina pe umeri”, “Tata”, “Cu cine vorbeai la telefon";

Vor urma...Anii '70, construcția pilonilor de susținere a ascensiunii artistice turnee peste hotare, compoziții proprii, lucru fără oprire.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.